onsdag 23 november 2011

Onsdag.

Nu var det några dagar sedan sist.
Anledningen till detta kallas visst livet. Eller så är det helt enkelt prioritering av tid och vad man gör med den. Man skulle kunna pria att spendera massa onödig tid framför datorn med meningslösa saker istället för att göra något kvalitativt av tiden. Men det låter tråkigt att göra kvalitativa saker, satsar på att spendera tiden med meningslösa saker när Alva sover.

Så då kan den kloke räkna ut att bloggen hamnar ganska långt ner på min lista, men för den envise som trots allt kommer tillbaks någon gång då och då så lovar jag att jag skall flytta upp bloggen på min lista över saker att göra. Förmodligen blir det inte varje dag, inte ens varannan men med lite tur var tredje. Men samtidigt kan det lika gärna bli varje dag eller åtminstone varannan, fast vem vet, vissa dagar kanske det blir flera inlägg. Så stay tuned!

...

Idag har vi en Skruttis vars näsa har börjat rinna, hon har hostat några dagar så en vild gissning är att hon är på väg att bli sjuker. Hoppas bara att det blir en lindrig förkylning som är borta lika snabbt som den kom.

När skruttan vaknat och fått lunch skall vi bege oss till affären för att köpa korngryn och sedan hem och koka pölsa. Massa massa underbar pölsa på älg och gris. Smaskens!

Utöver det blir det en lugn dag. Skall kolla igenom platsbanken och se vad jag kan hitta för intressanta jobb att söka.

Återkommer kanske senare med info om hur pölsan blev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar