måndag 28 november 2011

Pappaträning?

I fredags åkte min fru till sina föräldrar för att få lite egen tid, samt att vi behövde lite luft. Hon nämnde det på facebook, ja alltså i sin status skrev hon att hon åkt till dem utan mig och skruttan.

Fine. Inge konstigt med det alls.
Nej. Men sedan var det en bekant till henne som hade kommenterat den statusuppdateringen och den kommentaren gjorde mig riktigt förbannad.

Min frus status var den:
Hemma i Viksberg hos föräldrarna över helgen. Bara jag och Nona. Jättekonstigt...

Svaret ifrån vännen. Låt oss kalla henne för X (men det utalas mer som se-si-li-a, ja typ X).
Mammasemester, pappaträning eller vad?...

Vadå Pappaträning? Vad i h-vete är det människan säger?
Huxflux fick jag en känsla av att denna X, som för övrigt är yngre än oss, förflyttade mig tillbaks till början av förra seklet. Att hon lät på skina att jag behövde pappaträning. Men en sak ska du ha jävligt klart för dig Fröken X (men det utalas mer som se-si-li-a) Jag har känt mig som pappa sedan den 3 november år 2010 kl. 19.40. Det var då skruttan tittade ut.

Som om inte det skulle räcka så kan jag faktiskt informera om att vi lever i ett ganska jämställt förhållande där vi hjälps åt med sysslorna. Vi har inte områden där enbart jag eller Camilla har ansvar för, där emot så finns det saker som den ene gör mer än den andre. Jag älskar till exempel att laga mat vilket medför att jag lagar runt 85-90% av maten. Men det är för att jag vill. Städar gör vi ungefär 50/50. Camilla tvättar mer än jag. Byter blöjor på Alva är nog ganska exakt 50/50. Jag matar Alva mer, men det är för att då äter inte jag så snabbt.

Ja jag vet inte. Pappaträning år 2011.
X släpp pucken och kom in i matchen.

1 kommentar:

  1. Tummen upp till dig :)
    OCH tummen upp till HELA familjen.

    / Anders V, Ludvika

    SvaraRadera