lördag 11 februari 2012

Lördag - projekt törka kött

Tittade till älgköttet som hade hängt i dryga 2 veckor. Köttstycket hade krympt kraftigt vilket gjorde mig lite orolig. Tog fram. Vågen och insåg att den hade tappat nästan 40% i vikt. Så jag blev att fundera. Hur skulle jag göra?

Har under resans gång insett att jag inte håller en luftfuktighet på 70%. Ganska långt därifrån. Kanske 20% på sin höjd.

Så jag valde att klippa ned älgköttet och packa upp. Bära eller brista.

Doften var kryddig och lite söt. Absolut en angenäm doft.




När jag skar bort änden så mötte mig en ljuvlig blick.


Vilken smak!
Vilken krämighet i köttet!


Kan lova att detta inte var sista gången. Men nästa gång ska jag ha ett kylskåp att torka i.

Dessutom har jag en personlig hälsning till Mr Backman.
Här har du ett för-för ätar snacks av klass.

1 kommentar:

  1. MUMS! Spara en provbit åt mig tills jag kommer ut nästa gång!

    SvaraRadera