onsdag 8 februari 2012

Onsdag - tankar från sängen

Till: Herr och Fru Blund.
Från: En trött småbarnspappa.
Ämne: Önskan.

God afton bäste herr och fru blund.
Ja nu är det den där småbarnspappan som åter ber er om att ni ska skänka en hel natts sömn till sin dotter. Hon behöver få sova utan att vakna upp. För om hon vaknar, ja då vaknar jag.

Men innan jag har vaknat har min fru vaknat och när vi har vaknat, ja då vaknar vår hund.

Ibland somnar jag om ganska snabbt. Men det är sällan min fru gör, eftersom att hon är den som går upp och vaggar skruttan, då jag jobbar om dagarna. I takt med att jag somnar om så somnar även hunden om. Men ibland så händer det att hunden sover lite oroligt, bökar runt i sängen och när hunden bökar runt... Ja då sover jag dåligt.

Det är inte ofta att alla dessa saker sammanfaller. Men nu har de gjort det två nätter på raken. Så allt jag ber er om är att låta min lilla skrutt få sova en hel natt. Inte så mycket begärt, eller hur?

Hoppas att ni lyssnar och bejakar min önskan.

För seriöst.
Inte fan måste ni väl lyssna på den jäveln som inte önskade oss en god natt igår.

Tack på förhand.
Småbarnspappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar