måndag 13 februari 2012

Måndag - tankar från sängen

Ja.
Bra jobbat.
Vi kvart i åtta så sa jag att nä, ikväll får det bli en tidig kväll. Vi hade planerat att ta en gemensam dusch innan vi skulle krypa ner i sängen.

Vad händer?
Jo vi fastnar framför datorerna och vips så var klockan tio. Jippi.

Så nu ligger jag här oduschad eftersom jag tydligen bedömde det var viktigare att slö surfa än att, tjaaa ni vi umgås. Om detta vore Twitter så skulle hashtaggen vara #bigfuckingfail.

Men nu är det inte twitter så jag nöjer mig med att säga att detta var mina tankar ifrån sängen.

Nu lite om morgondagen.
Träning står på schemat. Om jag nu ska ge mig en chans att gå ned nått denna vecka är det näst att jag rör på fläsket. Redan vi tanken på träning hör jag tjockisen i mig skrika något ohörbart. Ljudet påminner om någon som ger av ett riktigt primalskrik av ångest och olust. Men faktum är att jag börjar gilla hans envishet, hur han försöker få mig att bli ett med honom igen.

Inser att tjockisen bara är rädd.
Rädd för att bli lämnad ensam på perrongen när tåget nu har börjat rulla. Men lugn, jag förstår rädslan och den är befogad för jag har inte för avsikt att komma tillbaks. HA!

Nej nu ska jag slå igen de blå för snart ringer klockan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar