torsdag 16 februari 2012

Torsdag - tankar ifrån sängen

Vissa kvällar är det helt fantastiskt skönt att få krypa ner mellan lakanen. Ikväll är just en sådan kväll. Nyduschad och med ett par ben som säger, hej! Nu är det payback efter att du plåga oss tidigare idag.

Men det är en skön smärta! Jag njuter av vetskapen att jag gjort bra ifrån mig. Men nog om det.

Idag var Skruttans farmor å farfar här en sväng. Så då passade vi på att nyttja dem som barnvakt. Camilla kom in och hämtade mig efter träningen, sedan for vi till ICA Maxi och handlade lite. Det var så skönt att bara få strosa där. Vi två. Som Camilla och Jonas. Inte som mamma å pappa. Typiskt små vardagsgrejer som blir till lyx!

Fast det var väldigt mysigt att komma hem och mötas av det där underbart vackra leendet som bara hon kan fira av. Ett leende som tränger in i hjärtat. Det är det bästa som finns!

Men nu så har jag inte så mycket mer att förtälja... Eller jo vänta.

För er som är nya kan jag berätta att jag gör denna viktresa tillsammans med min fru.

Idag var hon förbi affären på förmiddagen, väl där infann sig ett godissug... Eller ja det är vad hon hävdar i alla fall. Hur som helst. Sug eller inte så köpte hon.... Mmm... PRECIS... Godis ifrån viktväktarna... Någon som är medveten om vad det står på dessa påsar? Typ. "kan ha en laxerande effekt...."

Å ja.
Alltså.
Vägning imorgon.
Att hon råkade drabbas av denna effekt vaaaar ju oturligt... Mmm.. PRECIS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar