söndag 26 februari 2012

Söndag - pass 10. Det går bra nu!

Ja jävlar. Det går bra nu!
Jag njuter av träningen, men framför allt så njuter jag av att ha återfått lusten till att träna. Att dessutom ha en träningspartner är om möjligt ännu bättre. Lite lustigt. Vi pratar lite när vi går upp på löpbandet men sedan sätter man igång musiken och allt fokus landar på min egen kropp. Vi utbyter några blickar under passet. Men pratet kommer inte tillbaks förens vi har stretchat klart. Precis som jag vill ha det. Är inte på gym för att träna talet...

Hur som helst.
Passet gick över all förväntan.
Startade med att gå 1 km i bra tempo. När den kilometern var avklarad så höjd jag upp farten till 9.1 och efter en kilometer var benen hur pigga som helst. Så upp till 9.3 och den hastigheten höll jag i 5 km! Därefter avslutade jag med 1 km i 9.1 för att sedan gå drygt 600 meter.

Att jag totalt lyckades jogga 7 km i en smäll var verkligen en boost för min självkänsla. Så bra känsla i kroppen efter det.

Så nu behöver jag ett nytt mål, en ny utmaning...

Så då är frågan ska jag satsa på fart eller distans. Det får bli distans eftersom att det är distans jag är ute efter. Farten får komma så småningom.

Så mitt nästa mål är att klara av att jogga 8 kilometer.

Känns bra.
Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar