tisdag 28 februari 2012

Tisdag - Morot för framtiden

Ja.
Jag vet.
Skruttan i sig är en fantastisk morot för att fortsätta med träning och hälsosamt leverne.

Men.
Jag. Behöver. Utmaningar.

Så frågan är vad jag skall sätta upp för mål/utmaning för framtiden. Hade en grundtanke om att jag nästa år skulle springa Göteborgs varvet. Men jag vet inte. Det känns lite "litet". Jag behöver något större, något som verkligen kräver att jag engagerar mig och inte tröttnar ur.

Jag tror jag behöver...
En. Svensk. Klassiker.

Vasaloppet.
Vätternrundan.
Vansbrosimmet.
Lidingöloppet.

Skidor, cykel, simning och löpning.
4 högst varierande träningsformer. Allsidigt och krävande.

Inte en chans att Rolf kan få ta plats i mitt liv om jag skulle ge mig i kast med den utmaningen. För jag har en känsla av att denna utmaning skulle kräva fokus.

Full fokus på mitt psyke, min kropp, min hälsa. Men precis lika mycket, om inte mer, på min fru och min dotter. För det är dem som är det viktigaste i mitt liv.

Så om jag nu ska ge mig i kast med denna stora utmaning behöver jag följande saker:
1. Att min fru tycker att det är en bra idé.

2. Redskap.

3. En personlig tränare / mentor.

4. En detaljerad plan för de kommande 18 månaderna.

Inser att OM jag ger mig i kast med detta så kommer det krävas en hel del av mig.

Är jag beredd på att satsa vad som krävs?

En hel del tankar och just nu inte så många svar. Kanske har jag fler efter träningspasset, samtal med min fru och en nattsömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar