måndag 27 februari 2012

Måndag - Ännu en dag har förflutit

Ja nu sitter man här en liten sväng innan det börjar dra ihop sig för att krypa till kojs. Har varit en riktigt bra dag. Jag har kommit till freds med jobbet och för första gången sedan innan förra sommaren kan jag känna en glädje i att gå till jobbet. Det var en tuff höst men nu kan det bara bli bättre. Så ja, jag älskar återigen mitt jobb. Jag gillar den känslan.

Hur som helst, efter det att eleven hade slutat för dagen så hade vi ett möte inne i stan och på det fick Skruttan vara med. Blev verkligen imponerad av henne. Hon gick med på att sitta i mitt knä en hel timme och roade sig med en penna och ett papper. Stolt pappa lämnade mötet med gott mod.

Vi tog en promenad upp till baby proffsen för att köp en kompletterande del till tripp trapp stolen vi fick igår. Så den skall monteras och imorgon blir det nog en premiär måltid i den! Ska bli roligt att se vad hon tycker om att sitta i den. Jag har mina misstankar om att hon kommer att älska den.

När vi sedan gick till Actic så mötte vi Fru Kristofersson som precis var klar med sitt träningspass och därifrån tog vi bilen till ICA Maxi. Det blev en dyr historia. Ja inte resan dit men väl turen inne på affären. Kan väl säga att det är banne mig inte ofta, som tur är, man handlar mat för över 1700:-. Tur att skruttan inte har några syskon. Tror ni inte på fan att vi åkte på en avstämning...

Väl hemma så fixade vi käk. Idag blev det sallad med kalkon filé och en sallad. Smakade riktigt gott och ja, jag är små kär i kalkon. Konsistensen i köttet påminner oerhört mycket om fläskkotletter men innehåller nara 3% fett. Ett kanon protein med andra ord!

Nej nu skall vi sätta oss i sofan och ge varandra en härlig fotmassage innan det är dags för sängen.
 

2 kommentarer:

  1. Från hat till kärlek - vad är receptet, har något förändrats till det bättre? Inte för att jag behöver applicera på mitt eget jobb, men jag är nyfiken. Oavsett vad förändringen är så är jag glad att det känns bättre nu!

    SvaraRadera