fredag 3 februari 2012

Fredag - invägning.

Fredag betyder numer att jag skall ställa mig på vågen och få en dom över den gångna veckans leverne. Så imorse var inget undantag. Bara att le å va glad å hoppa upp på den där saken som envisas med att visa ett tresiffrigt nummer.

Hur som.
104.3 kilo.
Ett minus på 0,7 kilo sedan förra veckan.
Inte något som jag kanske är super nöjd med, men det är ett minus i vilket fall.
Nästa vecka är det dags att på allvar ta tag i träningen. Målet är att om 14 dagar vara 2 siffrig. Visst det blir en tuff utmaning, men långt ifrån omöjlig.

Dock finns det vissa bekymmer på vägen dit.
1. I helgen ska jag till Bollnäs och besöka min broder Roger och hans blivande fru. De har en helg då vi som är bestmens och de som är tärnor skall träffas. Kanske blir det en öl eller två, lite gott käk och så. Bara tanken på en öl gör att jag går upp 3hg ;)

2. för att lyckas med bedriften att tappa 4,4 kilo på 14 dagar så behöver jag i runda slängar gå ned ett Pi om dagen. Kan bli tufft som sagt.

Men omöjligt?
Absolut inte.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad kul att Roger ska gifta sig:) Kul att se att du är tillbaka och kämpar. Vi också denna vecka - 2,2 kg så nu kör jag hårt igen, vid denna nuvarande vikten har jag svårt att gå ner utan brukar bli uppgång igen men inte denna gången ! Nu satsar vi framåt.. Ha en fin helg!/Zandra

    SvaraRadera
  2. Det fixar du! Kör på och var lite selektiv i allt det goda bara ;o) Här blir det "frossarhelg" med goda vänner på besök! Bakade chocolate chip cookies igår och smakade lite vääääl mycket av degen. Jag kanske ska glömma bort att väga mig nästa fredag =)

    Ha en go' helg!

    SvaraRadera