tisdag 7 februari 2012

Tisdag - effekt av träningen?

Har sovit riktigt bra i natt, hade inga större problem att ta mig upp ur sängen. Visst, jag hade absolut inte haft några problem att ligga kvar å somnat om. Känner hur som en energi i kroppen som jag gillar.

Känslan är fantastisk.
Idag är det dags för pass nummer tre. Kondition. Har dock inte bestämt huruvida jag ska köra löpbandet eller cykeln. Kör jag cykel riskerar jag träningsvärk, något jag inte riktigt har tid med just nu. Nej, den får vänta tills på torsdag el. Fredag.

Har en fantastisk fru som tycker det är ok att jag hårdkör 2 veckor. Hon vet att efter dessa två veckor så får hon göra det samma om hon vill.

Skrev igår att jag var tveksam till att jag skulle lyckas gå ner till under 100 tills den 17/2. Men när jag nu sovit en natt på saken så har jag kommit på en sak.

Om inte jag tror på att jag kan lyckas, hur ska jag då ens kunna ge mig chansen att lyckas? För en av grundstenarna måste ändå vara tron på sig själv och tillåta sig själv att lyckas.

Jag. Kan. Gå. Ner. I. Vikt.
Framförallt så kommer jag att lyckas. Denna gång är dessutom målet att det ska vara en enkel resa ner. Har gjort en retur resa och den var trevlig men inte särskilt stärkande för självkänslan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar