onsdag 15 februari 2012

Onsdag - tankar från sängen

Puh.
Kvinnan som gjorde sitt yttersta för att döda mitt luktsinne lyckades inte! Det blev bara en smärre bedövning som försvann när jag kom. Då hoppade nämligen en nybajsad skruttan upp i knäet. Så ja... Man kan säga att bedövningen inte höll sig tillräckligt länge.

För övrigt så kan jag bara sammanfatta denna dag som bra, trots att jag har haft två stumma ben.

Imorgon är det träning på schemat. Funderar på hur jag ska pressa mig då. Kanske ska jag sätta målet på att jogga 3,5 kilometer i en smäll. Eller det kanske är för my... Men Tjockis, knip igen nu.

Ja.
3,5 kilometer i 9 km/h. Perfekt utmaning. Längtar tills jag är uppe på 5 km för då ska jag gå upp i hastighet. Jag funderar på att anmäla mig till grabbhalvan i år. Men är så grymt osäker på vilken form jag kommer vara i då. Kan ju alltid promenera runt med skruttan på ryggen eller i vagn. Tåls att tänkas på.

Usch. Det är nästan så att jag bävar lite inför vägningen på fredag. Jag vet inte varför jag gör det egentligen. För ett minus är ett minus oavsett om det är stort eller litet. Men ja... Jag är nog inte helt bekväm med den tanken ännu. Jag jobbar dock på att bli det. Problemet är att jag så gärna vill vara nere på 85 tills dess att min vän Roger ska giftas i juli. 5 månader kvar och 18,5 kilo till ska bort. Vilket innebär ungefär -3,7 kilo i månaden. Det är ju ingen omöjlighet. Med andra ord skulle jag ligga på ca 91 kilo i Maj, vilken är månaden då grabbhalvan går av stapeln.

Nej nu ska jag slå igen ögonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar