fredag 24 februari 2012

Fredag - Pass 9

Ja nu har vi hämtat skruttan som va hos sin moster medans vi tränade. Har även handlat till kvällens lyxmåltid. Kyckling Alfredo. Yummy!

Men hur som helst. Passet gick kanon! Idag var en sådan där dag som benen rullade på. För första gången joggade jag över 5 km i en smäll. Faktum var att benen stummnade vid ganska exakt 5 km. Men på ren jävla vilja så fortsatte jag 600 meter till. De 60 minuterna på löpbandet genererade en snitthastighet på 8.2 km/h. Max hastigheten under 1km var 9.4.

Efter det tog jag 30 minuter på cykeln. Dels för att få igång den muskulaturen, men även för att trampa ur mjölksyran i benen.

Så sammanfattningsvis.
Stolt över min prestation.
Stolt över min envishet.
Det är den som kommer ta mig i mål, den i kombination med min vilja att hela tiden utmana mig själv.

Om nu allt går som det är tänkt så har jag bara två veckor kvar med en vikt över 100 kilo. Det om något är en morot.

Nu är vi snart hemma.
Återkommer i eftermiddag med ett inlägg om hur jag räknar och uppskattar min energiförbrukning under dagens pass.

1 kommentar: