tisdag 7 februari 2012

Tisdag - Kryp.

Det kryper i kroppen.
Tiden kryper fram.
Men snart börjar dagen på riktigt. Som jag längtar. Energin som jag kände tidigare är inte alls på samma nivå längre. Tjockistankarna har kommit krypande, men jag förvägrar dem existens i min hjärna. Jag SKA starta dagen med ett träningspass. Blir att koppla in lite motivations musik i öronen när jag åker härifrån.

En timmes härligt plågsam träning. Kroppen ska värka, svetten lacka och sedan ska jag njuta. Detta är enda vägen att ta mig neråt. Jag vet det. Motivationen finns där, bara det att den kan vara retsamt långt borta när man sitter i en soffa på jobbet. Att Emmerdale rullar i bakgrunden gör knappast saken bättre.

Så nu har jag fått klaga lite. Känna genast bättre. 1 timme till lunch. Pannbiff, sallad, tzatziki och bönsalsa. Yummy!

Funderar på att bildblogga måltiderna som hjälp på min resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar