lördag 25 februari 2012

Lördag - när sötsuget slog till

Det är inte ofta sötsuget slår till.
Men idag så slog det till med full kraft. Stenhårt, mitt i magen och ja, jag gav vika. Tror att det främst berodde på några nätters mindre bra sömn.

Hur som helst så gäller det att försöka välja något så när bra, iaf ur kcal-vinkeln. Så lördags godiset blev detta:



Läkerolen var väl ok, ca 40kcal men ja det är ju en massa annat skit i den. Dock kändes det som ett ok val.

Men Fantan på 0,5 liter. Hej hopp. 216 kcal. Inte fullt lika bra, men det var vad jag var extremt sugen på. Om man har i åtanke att det var den första läsken på 4 veckor så känns det ok.

När man börjar bli medveten om vad det är man stoppar i sig så är det inte konstigt att jag toppade på 110 kilo.

Innan jul kunde vi sätta i oss en 1 1/2 liters Cola var under helgen. Lägg till någon pizza eller burgare eller nått annat skit då ja. Onekligen lägger det sig som bomull i kroppen.

Men imorgon är det träning igen.
Då satsar jag på att ta mig joggandes 6 km.

På tal om det.
Är det någon som vet vart gränsen mellan jogg och löpning går?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar