onsdag 22 februari 2012

Onsdag - energinivå lika med noll.

Ligger i soffan.
Rolf har kommit tillbaks efter att ha varit nere för räkning. Han reste sig på nio och laddade en bodypunch som träffade hårt och brutalt. Sänkte mig till soffliggande under filten. Men det känns ok.

Vi ska snart ta en liten promenad, så jag invaggar Rolf i en falsk säkerhet innan det är min tur att resa mig och ge igen.

På tal om Rolf.
I morse innan vi skulle bege oss så ojjade jag mig lite över att kroppen kändes trött. Att benen var tunga. Men då svarade hon med några enkla ord och dem fick mig att vakna till.

Du vet vem det är som talar nu va?
Mmm. Rolf, svarade jag.

Rolf har verkligen blivit en av mina största motivationer. På löpbandet idag så var det en kamp om vem som skulle vinna. Jag eller Rolf?

Jag vet att det kanske låter stört men det funkar fint för mig. Det i kombination med att försöka le när jag tränar och intala mig att detta är det roligaste som finns, vilket det i och för sig är. Eller en av de roligaste sakerna.

Man ska inte underskatta tankens kraft och vilka möjligheter som det medför. Bara att testa själv. När du slår upp ögonen imorgon så börja med att tänka att fy vilken jävla skit dag detta är. Fortsätt att tänka de tankarna under resten av dagen. När du sedan går till sängs så sammanfatta dagen. Hur var den? Hur är don energinivå? Hur mår du?

Sedan gör du tvärtom dagen efter.
När du vaknar, LE och säg till dig själv att detta är en fantastisk dag. Fortsätt le och tänka bara positiva tankar. Sedan summerar du dagen när du går och lägger dig.

Tjaaa. Varför inte utvärdera när du vaknar den tredje dagen.

Jag är övertygad om att ett positivt tänk tar mig långt, höjer standarden på mitt liv och psykisk hälsa.

Våga vägra offerposition.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar