tisdag 21 februari 2012

Tisdag - Rolf skulle älska denna dag

Jag är banne mig inte van med det här att gå hemma. Inser hur snabbt det har gått att återanpassa sig till ett liv där vardagen innebär jobb. Där man kliver upp om morgonen för att ge sig av till jobbet och sedan få komma hem. Det är något speciellt med det.

Jag vill bara klargöra att det INTE är så att jag inte tycker om att vara hemma med familjen, för det gör jag. Men det är bara det att just idag är det kryp i kroppen. Igår tränade vi och då fick jag utlopp för all den där energin som bubblar inom mig. Men idag är vilodag från träning, men vi ska med största sannolikhet ta en promenad i eftermiddag. Om inte annat så tvingar jag ut Nona på en långpromenad.

Så med facit i hand så finns det ju både för- och nackdelar med att börja träna. Det föder energi. Idag hade annars varit en typiskt bra dag att släppa fram Rolf. Kan nästan se hur han skulle ligga på soffan och pilla sitt navel ludd, orakad, oklippt och bara jävligt sunkig. Enligt honom är det bästa med den dagen då han på nätet får klaga på regeringen och placera sig själv i en offer roll. För att sedan korka upp en flaska vin som han njuter av i sin ensamhet.

Rolf är egentligen en ganska tragisk person som inte funnit kärleken. Den han en gång så hett åtrådde har flugit förbi. Så just nu gör han det bästa av att förbli ensam resten av livet. För vem behöver en kvinna när man kan äta kött, beasås och massa gratäng? Det är kärlek.

Jag börjar gilla att bygga vidare på tjockisens karaktär.
Framför allt så hjälper det mig i viktresan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar