måndag 6 februari 2012

Måndag - kcal rik helg

Bollnäs som sagt.
Det blev en hel del av det goda i helgen. Var tvungen att ställa mig på vågen för en bekräftelse, väljer att endast säga att det var ett stort plus. Om jag ska lyckas få ett minus denna vecka krävs det mirakel och stordåd. Så pass stort var mitt plus.

Men det blir en häftig utmaning!

Att det sedan har varit en fantastisk helg gör att det ändå känns ok. Kanske var den precis vad jag behövde inför en hårdare period. För nu blir det inga öl och ingen grogg. Kanske ett glas rött på lördagskvällen. Även om jag inser att det blir oerhört tufft att ta sig ner till under 100 tills fredagen den 17 februari, så ska jag verkligen gör allt för att jag ska lyckas.

Men framför allt så handlar det om att komma igång på allvar med träningen. Sluta att hitta orsaker till att hoppa över pass för att jag är trött. För jag är fullt medveten om att jag genom träning genererar energi. Men det är så lätt att hävda trötthet och längtan hem. Längtan hem finns alltid där. Så den accepterar jag bara. Trötthet är bara en tjockis ursäkt för att slippa röra på sig.

Fokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar