onsdag 8 februari 2012

Onsdag - hoppet levde länge

Hoppet om att köra ett konditionspass levde ända tills dess att jag gick till matsalen för att hämta lunch. Då var mina ben så snälla att de informerade mig om att de idag har genomgått någon form av transformers förvandling. Ifrån att ha varit just ben har de nu intagit gestalten av två betongblock med ett kraftigt försvagat skydd. Skyddet i det här fallet är det som normalt kallas för benhinnor. Nu pulserar de mer ut en morsekod om värk när jag rör mig framåt.

Så idag får det bli vilodag.

Men imorgon skall jag framkalla träningsvärk i lår och rumpa. Dags för första passet på cykeln. Ska komma ihåg att boka tid med instruktören till nästa vecka så att jag kan komma igång med styrkan också.

Fan jag kan ju inte ens stampa takten till musiken utan att det kommer en morsekod.

Kunde ni inte ha transformerat er till typ Mr. Bolts ben istället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar