söndag 12 februari 2012

Söndag - tankar från sängen

Varje söndag funderar jag över hur det är möjligt att helgen kan passera så vansinnigt snabbt. Tycker inte att jag hinner med att blinka så är den över och då är jag ändå lyckligt lottad som slutar tidigt på fredagar.

Men nu är det bara en vecka kvar tills det är sportlov! Fantastiskt.

Idag har solens vackra strålar visat sig. Vi passade på att ta en promenad till lekparken. Skruttan verkligen älskar att gunga och undersöka alla spännande ting. När vi strosade där i allsköns ro så slog det mig att det var årsmöte på hundklubben, ett möte Camilla skulle gå på. Så den tänkta promenaden blev kort. Men det gjorde inte så mycket för skruttan blev trött och ville hellre sitta på armen än att gå själv.

Hur som helst.
Jag har sett pingu i två timmar idag.
Minst.

Nu pratar min mage. Inte på grund av hunger. Nej detta låter mer som;
"- nu jävlar tänker jag skicka dig till toaletten inom en snar framtid och det kommer inte bli en njutning."

Ungefär så låter det.
Hoppas hoppas att jag har fel. Den kanske säger;
"- Tack för den mycket goda fläskkotletten. Nu ska jag låta dig sova i lugn och ro..."

Oddsen talar emot...
Fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar