söndag 26 februari 2012

Söndag - strålande sol

Idag ser det ut som om det ska bli lika fint väder som igår. Men det blir inget grillande i det fria idag. Men det kommer fler dagar som denna!

Skruttan ska spendera lite kvalitetstid med farfar å farmor medans jag och C ska till gymmet. Är så skönt att vi har far- och morföräldrar som är så hjälpsamma, ja och en moster också. För det är väldigt trevligt att få gå och träna tillsammans. Även om vi är totalt asociala så är det ändå trevligt att vara där tillsammans.

Efter idag så blir det helt enkelt ett helgnöje. För imorgon är vardagen här igen och med den jobb.

Jag tycker det är riktigt roligt att min fru har börjat träna, framför allt så behöver jag inte känna dåligt samvete över att vara den ende som har egen tid. För som det blir nu så kommer vi träna varannan dag. Kommande vecka har frun träning på måndag, onsdag, fredag och jag kör tisdag och torsdag. Sedan byter vi nästa vecka. På helgen siktar vi att få ett pass gemensamt.

Angående träning.
Ja om ni inte visste det så är jag en sådan person älskar statistik. Så nu funderar jag på att köpa en pulsklocka, så att jag kan få en bild över hur min kondition utvecklas. Till den en gps som jag kan använda mig av när jag kör igång ute träningen. Då blir det framförallt cykeln. Målet är att jag i maj ska orka cykla t/r till jobbet, 3 dagar i veckan. Enkel resa är ca 2,7 mil. Dessutom hoppas jag att det ska ta ungefär lika lång tid som att ta bussen, vilken tar ca 65 minuter på morgonen och ca 70 min på eftermiddagen.

Detta skulle inte vara något större problem om jag hade haft en landsvägs racer. Men nu har jag en mtb med grova däck. Man får inte så mycket gratis av en sådan... På ett sätt är det bra. För det kommer krävas en massa av mig. =)

Nej nu känns det som om jag ska byta bajsblöja på Skruttan.

1 kommentar:

  1. Åh, gps-klocka med pulssensor är hur bra som helst! Promenader, skidåkning, löpning - all träning får en ny dimension! Plötsligt kan man jämföra och se förbättringar på så många fler sätt än bara känsla och tid...

    Jag är lite avis på att ni kan träna ihop! =) Vi saknar ju närheten till mor-/farföräldrar här i Nårväj, så gemensamma träningspass får vänta! Men jag är inte bitter =o/

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera