måndag 6 februari 2012

Måndag - summering

Med en längtan efter att mina ögon ska trilla ihop har jag nu krupit ner under täcket. Dagen har varit helt ok. Träningspasset gick över förväntan. Även om jag är långt ifrån den form som jag befann mig i när jag var som mest tränad då känner jag att jag kan nå tillbaks. Det kommer kräva en massa disciplin och vilja. Men det kommer jag fixa.

Körde 50 min kondition på löpbandet idag. Mest gång men jag tillät även mig själv att jogga. 2x9 minuter. Känslan är riktigt underbar. Mitt mål är att jag tills den sista mars ska ha kommit så pass långt att jag ska mäkta med att jogga 30 minuter i ett sträck. Men nog om det.

Efter träningspasset så plockade min fru upp mig och vi for iväg och handlade. Så nu har vi ett kylskåp som är....



Fullt! Mestadels är det grönsaker som fyller upp. Riktigt trevligt. Men varför är det så dyrt med grönsaker? Inte konstigt om befolkningen blir fetare och fetare. Billigt kött och pasta är allt för vanligt. Men men... Vad gör man inte för att vara en bra förebild för skruttan.

När vi väl tryckt in allt som skulle in i kylskåpet så malde jag 2 kilo fransyska, så nu har vi god färs. Senorna och hinnorna som blev puts, ja de malde jag ner till Nona. Det såg exakt ut som färsen man köper... Nåväl Nona blev lycklig och det är huvudsaken.

Utöver detta har jag och skruttan hunnit med att duscha, ja vi har även ätit. Camilla gjorde biffar som smakade smaskens. Vi åt dem i isbergskupor. Skruttan åt med makaroner och aioli... Gillar att hon tycker det är gott. Dock oroar jag mig inför det att hon ska börja dagis. Hur kommer hon reagera på sliten som kommunen kallar för mat? Gah.

Nu släpper jag den tanken och försöker sova istället. Hum. Undra om det är ett bra tecken att mina lår hettar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar