torsdag 9 februari 2012

Torsdag - pass 4 Jonas vs Tjockis tänket 1-0

Nu sitter jag på bussen och är på väg hem. Känner mig, som jag misstänkte, piggare efter träningspasset.

Passet blev riktigt bra. Joggade även idag i 2,5 km. Det känns som en seger när jag mäktar med att genomföra dessa ynkliga km. Börjar även känna att snart är det dags att höja ribban. Nästa utmaning får helt enkelt bli 3 km. Frågan är om jag ska sätta den utmaningen till den 17-19/2. Jag har för avsikt att ställa mig på vågen den 17/2 och att den då ska säga. Grattis nu är du under 100 kilo. Det ser ut att bli tufft. Men jag gillar utmaningen. Att det är tufft innebär bara att jag får jobba hårdare helt enkelt.

Det finns dock en sak som är jävligt irriterande. Jag älskar löpbandet lite för mycket. Jag borde verkligen sätta mig på cykeln om jag ska förmå att cykla till jobbet i vår. Det är trots allt ca tre mil enkel. Så ja. Det är nog bäst att sätta igång.

Men det får bli om en vecka eller tre. Först ska jag njuta av bandet.

Köpte ju nya löparskor här om veckan. Men är inte nöjd med dem. Kanske är det viktrelaterat. Skall hålla kvar vid dem ett par veckor till. Om känslan inte har förändrats så får det bli ett par nya. Kan inte exakt säga vad det är som gör att jag inte gillar dem.

Nej nu ska jag slappa de sista kilometrarna på bussen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar