måndag 20 februari 2012

Måndag - på bussen, mot gymmet

Så här på ledighetens första vardag så sitter jag på bussen och är på väg för att skämma bort min kropp lite. Grundtanken var ett 120 min pass där hälften av tiden skulle spenderas på löpbandet och hälften på cykeln. Men så blir det inte. Med lite tur så kan jag åtminstone träna 105min.

Anledningen till detta förkortade pass är att förhoppningsvis så får min fru träffa instruktör på förmiddagen och medans hon gör det så får jag bada med skruttan! Helt klart värt att korta av passet. För övrigt ser det ut att bli en strålande dag. Solens starka strålar möter inget motstånd på himlen.

Det liksom bubblar i kroppen. Nästan som om kroppen har blivit bombad med vårkänslor, ja jag vet att det bara är februari. Men. Jag kan inte förneka känslorna. Speciellt när de får kroppen att spritta. Fast det kanske är en kombination av lite olika faktorer.

1. Skruttan + fru
2. Träning + kost
3. Acceptans över situationen på jobbet.

Dessa tre punkter är nog de största anledningarna till mina känslor. Ja och solen så klart.

Nu ska jag snart hoppa av bussen. Rapport från passet kommer så småningom.

2 kommentarer:

  1. och så det faktum att du är ledig den här veckan :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja jo det är sant. det betyder ju en hel del!

      Radera