torsdag 10 november 2011

Upplevelser.

Som de flesta av er vet så är både jag och min fru förälskade i hundar. Idag har vi dock bara en, eller bara, Nona kan allt vara en handfull om hon bestämmer sig för det. Hur som helst så var vi och besökte Skruttans ena gudfar i måndags. De har två staffar och vi lånade den yngsta av dem. En drygt ett-årig tik. Så himla fin och så duktig. Både jag och min fru är mäkta imponerade av henne och efter att ha spenderat en förmiddag ute på klubben insåg vi att oj vilket fint arbetsmaterial hon är.

Vi är båda kära i tanken av att skaffa en ytterliggare en hund, en större, för jag menar, en eller två hundar spelar väl ingen roll.

Jo.
Det. Spelar. En. Jävligt. Stor. Roll.
Vi insåg ganska omgående att det där med att skaffa en stor hund att jobba med får vänta. Länge. Åtminstone tills dess att vårt barn och kommande barn har nått tonåren eller längre än så. Det var "skönt" att få testa på så att vi inte hade gjort något vi senare hade ångrat.

Men en sak är säker.
Skruttans gudfar med sambo och barn har vår fulla respekt, att ni orkar är fantastiskt!

Idag har skruttan varit på babysim. Skulle kunna skriva massa negativt om det men väljer att tills vidare bara vara tyst. Vi får se, det kanske kommer ett surt inlägg om en dag eller två.

Nu skall jag snart ta min fru i armen och gå till sängs.

Natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar