lördag 28 januari 2012

Lördag - Ett litet inlägg om de "så kallade" fansen.

Nu tycker jag att det räcker.
För jag vet inte för vilken gång i ordning som AIK och Djurgården har så kallade fans som inte kan sköta sig. I torsdags var det återigen dags för en "drabbning" som resulterade i att matchen blev uppskjuten. Dessa som nu anser sig vara fans är ju inget annat än jubelidioter i mitt tycke.

Så vad ska man göra?
Uteslut lagen så länge som de inte kan få fason på "fansen", alternativt förbjud dem att spela inför publik. För nu räcker det...

Om detta inte sker, vilket det inte kommer att göra eftersom Svenska hockeyförbundet är så flata så kanske det är dags att inför apburar igen.

2 kommentarer:

  1. och vad gör vi med mig och alla andra som är fans och där för att kolla på hockey och inte bråka?? har fått en öl i nacken av en Djurgårdare på en match men de va bara ta emot, ignorera och kolla vidare på matchen? tycker det är sjukt drygt att ett fåtal förstör för så många andra oavsett vilka lag det gäller.. dessutom är straffen alldeles för lindriga och flertal ggr har jag kommit in på AIK-DIF, DIF-AIK utan någon som helst säkerhetskontroll.

    SvaraRadera
  2. Ja när klubbarna inte verkar bry sig i att ta bort de rötägg som förstör så måste man agera. för om klubbarna verkligen vill få bort problemen så kan de lätt göra det.

    eller ska jag sim åskådare säga åt mitt barn att går man på hockey så är det bara att acceptera om man får en öl i nacken eller blir påhoppad för att man enligt någon bär fel färger?

    SvaraRadera