söndag 29 januari 2012

Söndag - nu är fläsket hängt.

Idag har det varit en seg dag, eller jag har varit seg. Men trots min seghet har vi varit ganska effektiva. Har hunnit med att veckohandla, köpa träningsskor, hitta ett ställe där vi kan köpa ägg som dessutom va stora å fina! Men höjdpunkten var att få ta reda på fläsket som legat i salt i dryga 10 dagar.

Fläsket doftade underbart och hade en härlig stuns. Efter att jag tvättat av det i vittvin så rullade jag det i svartpeppar. Underbara dofter gifte sig i köket. När fläsket var lagom pepprigt stoppades hela biten i en elastisk strumpa. Sedan band jag upp det likt en stek. Så nu hänger det bredvid älgköttet och där ska det få hänga i ca 4-5 månader. Passade på att känna lite på älgköttet och det kändes väldigt fint.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar