måndag 16 januari 2012

Måndag.

Ok.
Nu vet jag exakt hur jobbigt det är att gå till jobbet när man har en dotter som sitter klistrad runt halsen. Hur mycket jag fick svälja för att det inte skulle sippra fram en tår. Skulle nog kunna sträcka mig till att säga att detta var något av det tuffaste jag upplevt. Älskade lilla Skruttan. Snart är pappa hemma igen.

Dagen är dock lång. Slutar inte förens sent i eftermiddag, då vi ska ha handledning. Känns som en typiskt bra grej.

Vågen sa 108.1
-1.9 kilo. Bra jobbat tjockis.
Vi funderar dock på att byta vägningsdag till fredagar då vi tillåter oss att äta lite "vanlig" mat under helgen. Vi kan nog säga att helgerna är träningsläger i att lära sig äta normalt. Inser att jag inte har den kunskapen. Dessutom vill jag vara en del av Skruttans liv under många år. Inte dö i förtid på grund av vikten.

7 kommentarer:

  1. Ah, starkt jobbat där, duktigt!

    SvaraRadera
  2. Keep going! =) Vi kör alltid fredagsvägning, inför "lyxlördag"!

    SvaraRadera
  3. Jo tack! Något "störd" känner man sig när man äter ALLT på lördagen och är disciplinerad övriga 6 dagar =) Men uppenbarligen så funkar det! Har aldrig varit i så bra form tidigare... Så det är skönt!

    Du måste ha en grym viljestyrka att plocka fram - jag såg ju resultatet av förra viktresan! Kör hårt! =)

    SvaraRadera
  4. du har så rätt Mia. Min viljestyrka är det inga fel på och det här med att känna sig störd, alla är vi mer eller mindre störda. så om det medför att man mår bra är det ju bara att vara glad över att man är lite störd ;-)

    SvaraRadera