torsdag 19 januari 2012

Torsdag del 2

God afton.
Under kvällen så läste jag på Svt.se om den där vargen som naturvårdsverket har flyttat från Jämtland till kilsbergen och något mer ställe. Den vargen vandrade bägge gångerna tillbaks till sitt revir.

Dessa bägge transporter har kostat skattebetalarna, dig och mig, en halv miljon kronor.

Med anledning av den notisen och mitt motstånd mot varg så lade jag upp en länk till notisen och infade om att en kula endast kostar 25 kronor.

Resultatet av att jag gjorde det blev att jag blev jämförd med en man i 30-talets Tyskland.

Fantastiskt. Jag hade kunnat svarat med att jämföra den personen med en viss herre i det forna Sovjet, ja under ungefär samma tids epok. Men nej jag sjunker inte så lågt.

Jag finner bara vänsterpacket till person ganska underhållande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar