onsdag 25 januari 2012

Onsdag - till slut så kom ett litet inlägg.

Ok.
Att starta dagen med en försovning får konsekvenser hela dagen. Som till exempel att bloggen blir försakad. Eller bortglömd är kanske mer korrekt. Men se, jag lägger mig i sängen å kommer på min miss.

Finns väl inget direkt viktigt att förtälja ifrån denna dag. Ja mer än att jag måste rekommendera alla som bor i Örebro eller i närheten att genast bege sig till Robertssons charkuterier på Aspholmen. När ni kliver innanför dörren så stanna bara upp och insup doften av kött, riktigt gott kött. När ni sedan bestämmer er för vad ni ska ha så njut av personalen och hur serviceminded och kunniga de är. Om ni hamnar i chock så säg bara biff. Jag vill ha biff. En fin marinerad biff. Gå sedan hem och stek den. Krydda med salt och vitpeppar och njut. Känn hur köttet slår knock på dina smaklökar. Just ja. Stek den rare. Mmm... Nu dreglar jag.

God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar