söndag 22 januari 2012

Söndag - poff så va helgen över

Kommer osökt att tänka på en gammal låt, tror det är en av Just Ds gamla dänger, "Hur är det möjligt, man frågar sig gång på gång, hur är det möjligt...".

Ofattbart att helgen är över. Tyckte inte det var speciellt länge sedan jag stängde dörren på jobbet, nu ligger man här och väntar på att klockan ska ringa. Förhoppningsvis får man lite sömn innan dess.

En sak som är positiv med den gångna helgen är att vi fredags var till Robertssons chark för första gången. Det visade sig att de säljer fjälster vilket medför att vi inte behöver fara till åsby enbart för den saken. När vi va på Robertssons så passade vi på att köpa med varsin bit biff. När vi satt och smaskade den på fredagskvällen så gick det åter upp för mig att kött ska köpas i köttbutik, lika väl som man vill köpa fisk i fiskbutiken. Visst det är dyrare, men hellre en hundring för ett par köttbitar som smälter i mun än sextio spänn för ett par köttbitar som mer går att likna vid tuggummi än kött. Men sedan kanske det är som så att jag är kräsen.

Idag åt vi köttfärssås å pasta, imorgon blir det åter sallad och kött.
Förhoppningsvis så är jag under 105 på fredag. Verkligen längtar tills jag ställer mig på vågen och den åter visa tvåsiffrigt.

Varför i hela helvete är det finska på radion nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar