tisdag 24 januari 2012

Tisdag

Valet att gå och lägga sig tidigt igår var helt rätt. Slocknade ganska omgående efter att vi släckte ljuset och sov sedan sin en ovaggad ko hela natten.

Men för den skull så var det näst intill omöjligt att förmå min kropp att stiga upp när klockan så vänligt talade om att det var dags för uppstigning.

Hur sim helst så sitter jag ny här och hemma föll det stora fina snöflingor, men det är väl som vanligt denna vinter. Om några dagar så blir det mildväder å allt förvandlas till en onaturligt naturlig skridskobana. Hoppas jag har fel.

På tal om allt och ingenting, har under de senaste veckan funderat mer än vanligt på politik. Kanske har det att göra med röran inom S, eller så är det bara en sådan period just nu. Tycker att det är väldigt intressant och viktigt att fundera och diskutera kring samhället och utvecklingen.

Dock är jag fruktansvärt trött på alla PK-människoroch det faktum att man helst ska rätta sig u ledet och tycka si eller så. Men nej det är inte mun grej. Jag har mina åsikter och de står jag för.

Till exempel är jag av uppfattningen att Sverige ÄR världens bästa och vackraste land. Vänta nu hör jag människor börja muttra något om patriotism och ja om innebörden av att älska sitt land och vara stolt över det, ja då får ni kalla mig det om ni promt ska kalla mig för något annat än mitt namn.

Men för den skull har jag inget emot människor som kommer hit för att de behöver det. Ännu bättre hade det varit om våra politiker hade lyckats med integreringen i samhället. Ja å sedan finns det så klart en massa andra saker som jag är upprörd över. Men de sakerna kan vi ta öga mot öga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar