tisdag 17 januari 2012

Tisdag del 2.

Ibland önskar jag att jag hade valt att utbilda mig till kock istället. Anledningen till denna önskan är nog att jag allt som oftast funderar över mat och olika saker att göra med den.

Konstnären har sin duk, färg och pensel när han vill skapa och är det något jag absolut inte kan så är det att måla. Eller ja... Min duk är din mun, mina färger är ingredienserna i kylskåpet och min pensel är kryddorna.

Så det kanske är som så att jag i sinom tid ska försöka utbilda mig. Eller så får det stanna som en passion i livet.

Ja... Drömmar är väl till för att drömmas.

2 kommentarer:

  1. Du är redan en suverän kock! Hur lång utbildning är sånt? Kanske värt att kolla upp?

    SvaraRadera
  2. Finns kulinarisk kock utbildning i Grythyttan.. Bra med närhet till barnvakter osv.. =) Satsa på det har en kompis som utbildar sig nu och är lite äldre än oss. Än är det inte försent.. =)

    SvaraRadera