torsdag 26 januari 2012

Torsdag - projektet fortskrider.

Mitt lilla projekt Törka Kött har nu till viss del gått in i fas 2. Det är innalåret som nu fått lämna påsen för en tillvaro i en elastisk stödstrumpa. Uppbunden å fin hänger den nu i garderoben med en bunke saltvatten under sig.

När jag klippte upp påsarna då trängde en fantastisk doft fram, en doft av kött och kryddor. Man kan nog säga att köttet hade mörat till sig rejält. Torkade av det med en handduk innan jag sköljde av det med rött vin.




När den var sköljd så rullades den i svartpeppar.




Därefter så hamnade den i stödstrumpan. Band upp den som en stek. Dessvärre så hitta vi inte bomulls snöret och jag kom av mig med kameran medans Camilla for till affären och handlade. Skall ta en bild imorgon.

Då skall jag även göra i ordning fläsk köttet.

Spännande!

1 kommentar: