måndag 23 januari 2012

Måndag - Jag förstår inte.

Eller jo, kanske vid närmare eftertanke. Det jag eventuellt inte förstår är det här med kollektivtrafiken. Ni som följer mig vet att jag då och då irriterar mig på hur vansinnigt dåliga de är på att hålla tidtabellen. Normalt sett så brukar bussen vara sen när det har kommit 2 cm snö eller är minus ett par grader.

Idag är det halt och -4 ute. Så det mest logiska vore att bussen var lite sen. Idag hade det dessutom var en perfekt dag att vara lite sen på. Mest med tanke på att jag stängde dörren hemma 2 minuter innan bussen ska gå.

Men tro inte att halka och minusgrader var ett hinder just idag. Nej för idag är det måndag och på måndagar ska det jävlas. Men det positiva är ändå att jag fick jogga för att hinna med. Lovely!...

Nej nu är det snart dags för bussbyte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar