onsdag 18 januari 2012

Onsdag.

Fast jag betvivlar starkt att det är just onsdag idag. Finna inget som tyder på det. Nej starten på denna dag får tankarna att rusa och fundera över om det verkligen inte är måndag. ALLT tyder på det.

Anledningen är följande;
1. Det var omöjligt att stiga upp när klockan ringde. Tog mig inte upp förens 06.00.

2. Eftersom jag var så svårstartad så fick jag göra avkall på kaffe. FAIL.

3. Med nöd och näppe hinner jag ut till hållplatsen där bussen brukar komma kl 06.28. Men givetvis inte idag. Nej idag var den sen. Chauffören behagade inte komma förens 06.45. Med den vetskapen hade jag hunnit dricka mitt kaffe.

4. När vi kom in till stan så trodde jag att jag missat min vanliga buss, så jag hoppade på en annan. Men vid busstationen så visade sig att min buss stod inne. Så jag hoppar av den jag sitter på och in på den vanliga. Men kvar på den andra bussen ligger mina vantar.

Så på dessa fyra punkter grundar jag min åsikt om att det är en stereotypisk måndagsmorgon.

Nu. Nu har jag äntligen fått kaffe. Det är dock inte zoegas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar