måndag 23 januari 2012

Måndag - del 2

Kvällen är bara barnet men tröttheten tog överhanden. Så nu ligger jag i sängen och inser att det var rätt val att gå å lägga sig, för jisses vad skönt det är.

Idag plockade min fru upp mig ifrån jobbet och vi for till Manntorpsskogen för en liten promenad i skogen. Skruttan tultade omkring och tyckte livet var ganska mysigt. Nona sprang lös och även hon njöt.

Medans vi strosade fram i sakta man så fick jag en sådan där härlig känsla. Jag är pappa. Inte vilken pappa som helst. Nej jag är Skruttans pappa och det är det bästa som finns. Ända sedan den dagen du kom ut så har jag varit stolt över dig och jag lovar dig skruttan att jag kommer alltid vara det. Oavsett vad. Du ska veta att du alltid är älskad, oavsett vilka vägar du vandrar i livet.

Just nu är jag ganska ny i det här med att vara pappa, i alla fall med tanke på hur många år jag har kvar att få vara din pappa. Jag försöker alltid att göra mitt bästa. Men jag vet att jag ibland misslyckas och det kommer jag fortsätta att göra ibland. Men jag hoppas att du kan förlåta de gångerna.




Efter våran lilla promenad så for vi till Tybble för ett besök hos bvc. Vägning och mätning. Allt såg bra ut, hela 81cm över marken och dryga 10 kilo tung.

När vi var klara där så plockade vi upp moster som åkte med hem och fick sig en bit mat.

Nu ska jag släcka för natten.

1 kommentar: